صدای افغان

ساخت وبلاگ

قطعات لاشه هواپیمای ساقط‌ شده پیدا شد

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲

قطعات لاشه هواپیمای ساقط‌ شده پیدا شد
ارتش مصر می‌گوید که قطعاتی از لاشه هواپیمای سرنگون‌شده خطوط هوایی این کشور را در دریای مدیترانه یافته است. 

این هواپیما چهارشنبه ‌شب (۱۸ می/ ۲۹ ثور) با ۶۶ مسافر از پاریس عازم قاهره بود، ولی اندکی پس از آن که وارد قلمرو مصر شد از صفحه رادار ناپدید شد. 

خبرهای بعدی حکایت از آن داشت که هواپیما در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

ارتش مصر گفته است که تکه‌هایی از بار مسافران هواپیما نیز در ۲۹۰ کیلومتری بندر اسکندریه یافت شده است.

دولت مصر یک اقدام تروریستی را محتمل‌ترین علت سقوط هواپیما دانسته است. 

دولت فرانسه اما هشدار داده است که نباید در علت‌یابی سقوط عجله کرد.

علاوه بر شهروندان مصر، ۱۵ نفر از اتباع فرانسه و سایر کشورها نیز در زمره مسافران هواپیمای ساقط شده بوده اند. 

قطعاتی از اسباب مسافران نیز در دریای مدیترانه پیدا شده است. این در حالی است که هنوز علت سقوط هواپیمای مصری که دو روز پیش در مسیر پاریس به قاهره پرواز می‌کرد روشن نشده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126555

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 121 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:32

در نشست امرو؛ ناتو ادامه کمک های نظامی با افغانستان را بررسی می کند

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹

در نشست امرو؛ ناتو ادامه کمک های نظامی با افغانستان را بررسی می کند
امروز (جمعه) در دومین و آخرین روز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ناتو در بروکسل دوام کمک‌های این سازمان نظامی به افغانستان بررسی می‌شود.

گفته می شود که بیشترین بخش اجندای این نشست به افغانستان اختصاص یافته است.

به گزارش رادیو آزادی، ناتو در نشست امروز خود، ماموریت حمایت قاطع ناتو را در افغانستان ارزیابی کرده و همچنان وعده‌های‌ شان برای کمک مالی به نیروهای امنیتی افغان را تا سال ۲۰۲۰ میلادی، تازه می‌سازند.

قرار است، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این اجلاس اشتراک کند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126552

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 122 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:32

ترور یک قاضی در شهر کابل

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

ترور یک قاضی در شهر کابل
مقامات امنیتی شهر کابل، از ترور یک قاضی متقاعد(بازنشسته) در شهر کابل خبر می دهند.
 
به گفته آنان، افراد مسلح ناشناس صبح امروز یک قاضی را در شهر کابل کشته اند. 

سمونوال فریدون عبیدی، رییس جرایم جنایی قوماندانی امنیه ولایت کابل می گوید: "این حادثه صبح امروز (جمعه) در ناحیه هشتم شهر کابل رخ داده است." 

او گفت که فرد کشته شده قاضی متقاعد بود که وظیفه رسمی در دولت افغانستان نداشته است. 

تاهنوز شخص یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126553

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 140 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:32

دیدار معاون امور اتباع تهران و رئیس امور اتباع قم با حضرت‌‌آیت الله محقق کابلی

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۸

دیدار معاون امور اتباع تهران و رئیس امور اتباع قم با حضرت‌‌آیت الله محقق کابلی
معاون امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران و رئیس امور اتباع قم امروز به دیدار حضرت‌ آیت الله العظمی محقق کابلی رفتند و ضمن دیدار با ایشان، پیرامون مسائل مختلف از جمله مشکلات و مطالبات مهاجرین در ایران گفتگو کردند.

به گزارش آوا، در این دیدار خانم قدیمی معاون امور اتباع تهران ضمن تشکر از مواضع‌ حضرت آیت الله کابلی در خصوص مهاجرت مجدد نخبگان به اروپا به ارائه گزارش بخشی از فعالیت های اداره خویش پرداخت و گفت: برای پیش‌برد و راه‌اندازی آموزش تلاوت و حفظ قرآن در راستای اهداف عالیه اسلامی و دینی طی یک سال و نیم حدود ۶۵ دارالقرآن در ولایت تهران و ولسوالی‌های آن ایجاد کردیم.

وی گفت: می توان به تاسیس دفتر دارالقرآن در گل تپه قرچک ورامین و ایجاد دفتر شورای هماهنگی هیئت های مذهبی در همین مکان اشاره کرد و همچنین نشست مراسم ضیافت انس با قرآن در حرم امام خمینی که قریب به ۴۰۰ نفر از قاریان حافظان در این مدت تعلیم دیدند.

وی همچنین به دارالشفایی در اردوگاه سلیمان خانی نیز اشاره کرد و گفت که این مرکز برای افراد بی‌بضاعت ایجاد شده است.

در ادامه نماینده دفتر حضرت آیت الله العظمی محقق ضمن تشکر و قدردانی از حضور سرکار خانم قدیمی و رئیس امور اتباع قم، به مشکلات فرزندان طلاب جامعة المصطفی که مدرک شناسایی ندارند و همچنین مشکلات بیمه، تردد مهاجرین در ولایت‌ها و گواهینامه برای مهاجرین اشاره کرد.

در ادامه این دیدار برخی از نماینده‌های مهاجر در حضور آیت الله کابلی صحبت و مشکلاتشان را به خانم قدیمی و رئیس اتباع قم منتقل کردند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126543

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 145 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:20

خوشبینی های شورای عالی صلح و موضع گیریهای غیر قابل اطمینان حکمتیار نسبت به پروسه صلح
جدا شدن آقای حکمتیار، رهبر پر جنجال حزب اسلامی، از گروه طالبان و پیوستن وی به نظام افغانستان خوشبینی های را بجود آورده است، اما آنچه قابل نگرانی است این است که گذشتۀ آقای حکمتیار نشان می دهد که وی در موضع گیریهای سیاسی خود ثبات نداشته و ممکن است این معامله سیاسی را نیز بر هم بزند.
به گزارش خبرگزاری آوا، روز گذشته‌ی هفته روان، مسوده صلح میان طرفداران گلبدین حکمتیار و شورای عالی صلح افغانستان در سه فصل و ۲۶ ماده به امضا رسید.

با تمام خوشبینی های موجود، اما سوال اساسی اینجاست که پیوستن گلبدین حکمتیار به حکومت افغانستان چه تاثیراتی درکاهش جنگ و خشونت در کشور خواهد داشت.

محمد اسماعیل قاسمیار عضو ارشد شورای عالی صلح در مصاحبه اختصاصی با صدای افغان(آوا) گفت: تفاهمنامه میان شورای عالی صلح افغانستان و طرفداران آقای حکمتیار در حال نهایی شدن است و به زودی نتیجه آن معلوم خواهد شد.

قاسمیار پیوستن حزب اسلامی شاخه گلبدین حکمتیار را در نظام افغانستان یک موفقیت برای شورای عالی صلح دانسته و آنرا در کاهش جنگ و خشونت در کشور موثر عنوان می کند.

آقای قاسمیار که از دوره زمامداری حامد کرزی تا کنون جزو گردانندگان اصلی پروسه صلح در افغانستان بوده، از پیوستن حکمتیار به نظام افغانستان اظهار خرسندی کرده و امیدوار است که قدمهای بعدی نیز برای آوردن صلح و ثبات در کشور موفقیت آمیز باشد.

این در حالی است که برخی از کارشناسان سیاسی نیز پیوستن آقای حکمتیار را به نظام افغانستان اثرگذار می‌دانند.

آنان این حرکت را مثبت ارزیابی کرده و می افزایند: پیوستن حکمتیار سبب خواهد شد که شاخه هایی از گروه طالبان که در گذشته با این حزب در ارتباط بوده نیز به پروسه صلح بپیوندد.

به باور آنان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، یک جریان بی ریشه نیست بلکه تاریخ ۴۸ ساله دارد که در جهاد افغانستان نقش اساسی داشته است.

در حال حاضر نیم میلیون از اعضای این حزب در پاکستان مهاجر هستند و نفوذ مردمی گسترده در داخل و خارج از کشور دارد، بنا بر این آمدن وی به عنوان یک فرد کلیدی، تاثیرات عمده و اساسی در آوردن صلح و ثبات در افغانستان دارد.

به گفته آنان با آمدن گلبدین حکمتیار در بدنه حکومت، دولت افغانستان می تواند با یک موضع گیری قوی‌تر با مخالفین وارد عمل شده و روند صلح را دنبال کند.

به گفته آگاهان، با در نظرداشت اینکه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار یک حزب بنیادگرا نیز هست که از گذشته تا به امروز حداقل سالانه در حدود ۵ هزار طالب علوم دینی را فارغ می‌دهد از این منظر نیز آمدن وی می تواند روی برخی از حلقات گروه طالبان مرتبط به این حزب، اثرات چشمگیری داشته باشد.

سید مسعود استاد دانشگاه کابل، در گفتگو با آوا، در این زمینه اظهار داشت: هر کسی که به نظام افغانستان بپیوندد و ارزشهای ملی و دست آوردهای چندین ساله مردم را احترام بگذارد قابل قدر است.

آقای مسعود پیوستن حزب اسلامی را به حکومت افغانستان به فال نیک می گیرد، اما می گوید آمدن حکمتیار تاثیرات بسزای در کاهش جنگ و خشونت در کشور ندارد، زیرا از یکسو خرابی‌هایی که او در این اواخر بوجود آورده است از موقعیت اجتماعی و سیاسی وی کاسته است و از طرف دیگر در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای این حزب در بدنه حکومت موجود است و تنها خود وی حضور فزیکی ندارد.

اما درعین حال به گفته مسعود، صرف جدا شدن حکمتیار از گروه طالبان یک حرکت مثبت و قابل قدر است.
آقای مسعود اما از سیاستهای متزلزل و غیر ثابت آقای حکمتیار نگران است و می گوید: وی اندیشه متفاوتی دارد که با بسیاری از مسایل و سیاستهای روز سازگاری ندارد.

چنانچه در زمان حکومت مجاهدین، نشستهایی با برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود داشته و بین آنان توافقات صورت گرفت، اما به زودی آن را شکست و همچنین با گروه طالبان چندین بار مخالفت کرده و از آنها جدا شده است، بنا بر این نوسان در حرکتهای سیاسی آقای حکمتیار امیدواری ها را نسبت به توافقات وی درهر شرایطی کم رنگ می سازد.

به گفته مسعود، به تجربه ثابت شده است که گلبدین حکمتیار همواره شرایط خاصی داشته است که اگر بر آورده نشود هر لحظه امکان دارد دوباره این اتحاد و توافقات را بر هم بزند.

وی با دیدگاه کسانیکه گلبدین حکمتیار با پیوستن به گروهای تروریستی آنهم در فصل نوین به مهره سوخته تشبیه می کند که گویا وی موقعیت اجتماعی و سیاسی خود را از دست داده استٰ مخالف بوده و می گوید: هر کسی که تحت هر عنوانی به اپوزیسیون بپوندد به این معنی نیست که برای همیشه سوخته است و کارایی ندارد.

آقای مسعود تاکید کرد: افغانستان نیاز جدی به آرامش و صلح دارد، بنا براین اگر یک نفر به پروسه صلح بپیوندد و در کنار او صد نفر دیگر سلاح بر زمین بگذارد و فیر نکند، یک دست آورد بزرگ بوده و در وضعیت امنیتی افغانستان اثرگذار است.

اما به گفته این استاد دانشگاه مهم این است که دولت افغانستان با چنین شخصیتها چگونه برخورد می کند.
به عقیده او، با در نظرداشت اینکه شروط دولت در برابر مخالفین مسلح افغانستان واضح و روشن است و آن پذیرفتن قانون اساسی بدون قید و شرط، و قبول کردن تمام قانون حقوق بشری که تا کنون بوجود آمده و همچنین نداشتن سر ستیز با دولت و عدم امتیاز طلبی می باشد، اما درعین حال قربانی هایی را نیز برای آوردن صلح در کشور باید بپذیرد.

این درحالی است که گفته می شود بیرون شدن اعضای حزب اسلامی از لیست سیاه سازمان ملل و همچنین آزادی زندایان این حزب از زندانها ازعمده ترین خواست آقای حکمتیار می باشد.

در همین حال اما برخی دیگر از آگاهان امور سیاسی، گلبدین را درشرایط کنونی یک مهره سوخته‌ای که از همه جا رانده شده میدانند و پیوستن او را به حکومت و نظام افغانستان در کاهش جنگ و خشونت در کشور اثرگذار نمی‌دانند.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 127 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:20

تلویزیون "کوثر" شمع فرزوانی است در راستای تبین اهداف ولایت، امامت و مبانی اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان، با جمعی از همکاران، با حضور در دفتر تلویزیون کوثر در کابل، از برنامه های ارزشی این تلویزیون با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.
آقای حسینی مزاری در این محفل انگیزه حضور خود را در دفتر تلویزیون کوثر، دیدار با رئیس، مسئولین و کارمندان تلویزیون کوثر و آغاز ارتباطات نیک و فعال و پرتلاش خواند.

رئیس عمومی مرکز تبیان گفت: در ضمن این دیدار، عنوان کرد که بایسته است با استفاده از فرصت به نکاتی اشاره کنم که نکته اول تقدیر از رئیس و کارکنان تلویزیون کوثر است.
آقای مزاری، با برشمردن دلایل تقدیر از تلویزیون کوثر گفت:
اولین انگیزه تقدیر این است که تلویزیون کوثر یکی از میراث های گرانبهای شخصیت برجسته علمی، مبارز و جهادی مرحوم حضرت آیت الله تقدسی (رح) است.

به گفته رئیس عمومی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان، آیت الله تقدسی علاوه بر اینکه یکی از شخصیت های مبارزه و جهاد و فعال در عرصه های علمی و فرهنگی کشور بود، از کسانی بودند که ماه‌ها خدمت شان بودیم و از نزدیک همکاری نزدیک با ایشان در پیشاور و کابل داشتیم.
این شخصیت فرهنگی، انگیزه دوم را بحث اهتمام مسئولین تلویزیون کوثر در بحث نفس فعالیت های رسانه یی دانست و گفت: "هر چند این هتمام از سوی آیت الله صورت گرفت و تأسیس شد ولی ادامه دادن کار رسانه یی کار سخت و دشواری است که قطعا تمرکز، توجه، فعالیت، صبر و استقامت نیاز دارد.

رئیس عمومی خبرگزاری صدای افغان(آوا) تصریح کرد: این کار شما و مسئولین تلویزیون کوثر نسبت به انجام فعالیت های رسانه یی، جای سپاس دارد، در شرایطی که کارتلویزیون سنگین بوده و پیگری آن بسی دشوار اما ارزشمند است. لذا خواستیم به عنوان یک عنصر فعال رسانه یی که ارزش کار رسانه را می دانیم، از شما و دست اندکاران تلویزیون کوثر تقدیر و تشکر کنیم.

حسینی مزاری انگیزه سوم را ارزشی بودن کار این رسانه در شرایطی دانست که میلیاردها دالر برای به ابتذال کشانیدن مردم کشور در عرصه های اعتقادی، اخلاقی، عبادی و اجتماعی خرج می شود. حال در چنین فضایی تلویزیونی با نام مبارک "کوثر" شمع فرزوانی می شود در راستای تبین اهداف ولایت، امامت و مبانی اسلامی. ازین رو فعالیت ارزشی این تلویزیون برای مردم مسلمان افغانستان غنیمت است، پس نه تنها ما، بلکه هر فرد مسلمان افغانستانی باید از وجود چنین کارهای ارزشی حمایت کنند. احزاب، شخصیت ها و مراکز فرهنگی نباید حمایت شان تنها در سطح سخنرانی و شعار باشد، بلکه در عرصه اقتصادی، معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز حمایت صورت بگیرد.
این فعال فرهنگی اظهار امیدواری کرد که سالهای سال دیگر این تلویزیون به کار خودش ادامه بدهد و مردم افغانستان از روشنگری ها و تبلیغ ها و تبیین های آن بهره مند شوند.

این عالم دینی، انگیزه چهارم را حضور فعال تلویزیون کوثر جهت پوشش مجالس و محافل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان دانست و گفت: اگر چه رسانه های زیادی در محفل ما حضور پیدا می کنند، ولی تلویزیون کوثر حضور جدی دارد و در جهت پوشش برنامه های مختلف ما، اهتمام خاص نشان می دهد.
آقای مزاری با ذکر نکته دوم، درباره گسترش فعالیت های این رسانه ارزشی گفت: قطعا تا اینجا، کار تلویزیون کوثر اثر گذار بوده، ولی با توجه به نیازمندی های جامعه ارزشی افغانستان، خیلی لازم است که به مراتب بیش از گذشته با قوت حضور پیدا کند و با ارتقای زمان، کیفیت و کمیت برنامه ها، به نیازمندی ها و ذایقه مخاطبین توجه خاص داشته باشد به خصوص در ساحه نشرات که در برخی از مناطق کابل فرکانس دریافت آن ضعیف می باشد.
این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای گفت: هر چند توسعه برنامه های این تلویزیون، نیاز به امکانات و هزینه زیادی دارد، اما اگر مقاومت، صبر، حوصله و اصرار در کار وجود داشته باشد، خداوند توفیق نصیب می کند، با توجه به اینکه کار شما یک کار ارزشی و در راه خدا و مسیر پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) می باشد، لذا قطعا مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس مرکز تبیان، نکته سوم را همکاری بین رسانه های ارزشی در شرایط امروز افغانستان دانست و گفت: متأسفانه همکاری بین رسانه های ارزشی یا وجود ندارد و یا خیلی ضعیف است.

به گفته این عالم دینی، طبعا وجود همکاری بین رسانه های ارزشی، موهبت های فراوانی را می تواند فراهم بکند که برای رسیدن به اهداف اسلامی توفیق پیدا بکنیم و از توان های یکدیگر استفاده بکنیم.
او با نام بردن از تلویزیونهای ارزشی تمدن و نور و برخی رسانه های دیگر تأکید کرد: عزم را جزم بکنیم و دور هم بنشینیم و از اوضاع و احوال یکدیگر جویا شویم و نسبت به پیشرفت رسانه های ارزشی توجه نشان بدهیم و دست به دست هم بدهیم و هم پوشانی داشته باشیم، شما ما را کمک کنید و ما شما را کمک کنیم.

حسینی مزاری، نکته چهارم را مواجهه و مهاجمه با امواج رسانه های مبتذل در کشور دانست و گفت: با توجه به تبلیغات وسیع و گسترده ای که علیه مبانی دینی و مذهبی و فقهی ما وجود دارد، ما هم باید برنامه هایی داشته باشیم که در هماهنگی با یکدیگر بوجود بیاوریم، به گونه ای کار کنیم که موج ایجاد کنیم و دیگران مقابله کنند. لذا ما باید مهاجم و تهاجم کننده باشیم، چه در عرصه افکار جهانی و منطقه ای و چه برای تحت تأثیر قرار دادن کفار، چه کفار حربی و غیر حربی، چه آنهایی که علیه ما برنامه دارند و یا ندارند.

آقای مزاری درباره شبهاتی که فعلا در کشور وجود دارد، گفت: " قبل از اینکه ما پاسخ شبهات را بدهیم، کار ما به گونه ای اثر گذار باشد که دیگران پاسخگوی مسایل و مطالبی باشند که از طرف ما ارایه می شود.
این فعال اجتماعی گفت: ضمن اینکه فضای رسانه یی کشور خطرناک است و رسانه های قدر و بزرگی در حال فعالیت علیه مذهب و مکتب می باشند، ولی فرصت هایی خوبی در اختیار ما و شما است که اگر از این فرصت ها استفاده بکنیم، برای محقق کردن اهداف رسانه های خودمان تأثیر گذار خواهیم بود.

آقای مهدی کریمی (تقدسی) رئیس تلویزیون کوثر ضمن خوش آمدگویی به رئیس، مسئولین و اعضای مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا)، گفت: حضرت حجت الاسلام والمسلیمن سیدعیسی حسینی مزاری شخصیت سیاستمدار ارزش گرای افغانستان است که یک عمر در سنگر جهاد فرهنگی بوده اند و از خداوند توفیقات مزید برای ایشان خواستاریم.
آقای کریمی گفت: حضور گرم و صمیمانه شما به معنای تشویق کارمندان تلویزیون کوثر در جهت ادامه کار رسانه ای در کشور است.

او گفت که با احساس مسئولیت و درک نیاز جامعه به یک رسانه دینی، با اقدام مرحوم حضرت آیت الله تقدسی (رح) این تلویزیون در سال 1385 تأسیس و در سال 1386 رسماً به فعالیت آغاز کرد.
به گفته وی، زمانی که حضرت آیت الله تقدسی (رح) در یکی از خطبه های نماز جمعه غرب کابل، تأسیس تلویزیون کوثر را بشارت داد، استدلال ایشان این بود که تهاجم فرهنگی در حدی است که غرب و دشمنان اسلام، فرهنگ خود را به بستر خواب فرزندان ما رسانده اند.
آقای کریمی گفت: حضرت آیت الله تقدسی همیشه می خواستند تا از منابع داخلی افغانستان این تلویزیون را راه اندازی کنند، لذا با ارتحال ایشان در سال 1390، تلویزیون کوثر با اجازه مراجع عظام، فعالیت خود را با استفاده از وجوهات شرعی تحت نظارت مراجع ادامه داد.

او گفت ما ادعا داریم که نشرات تلویزیون کوثر ارزش گرا است، اما اینکه در این مسیر چقدر خداوند به ما توفیق داده است، باید مردم کشور قضاوت کنند.
او حضور در جلسات فرهنگی، دینی و مردمی را وظیفه تلویزیون کوثر دانست و گفت: "حقیقتا تنها جلساتی که آگاه کننده و بیدار کننده است نسبت به مسایل زمان با رویکرد اسلامی، همان جلساتی است که از سوی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار می شود که ما در خدمت شما هستیم.

آقای کریمی گفت: فعالیت در راستای همکاری با مرکز تبیان، وظیفه ما است، زیرا جلساتی که شما برگزار می کنید، جلساتی است که جهت روشنگری اذهان مردم در راستای سیاست هایی که در جهان اسلام اعمال می شود، برگزار می شود.
رئیس تلویزیون کوثر از همکاری بین رسانه های ارزش گرا استقبال نمود و گفت: ما هم طرفدار برگزاری چنین جلساتی هستیم و باید فضای همکاری در قالب مکانیزم و جلسات متعدد تعریف شود.

به گفته وی، چه قدر خوب است که تمام رسانه های ارزش گرا از ظرفیت های یکدیگر استفاده بکنند.
او گفت مجموعه رسانه هایی که علیه دین و ارزش های مردم کمر بستند، به تنهایی هیچ کاری نمی توانند، بلکه شرکای داخلی و خارجی دارند و با پیشتیبانی آنها علیه دین و ارزشهای اسلامی کار می کنند.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری با اهدای لوح سپاس به آقای تقدسی، از خدمات رسانه ای ارزشی ایشان و سایر کارکنان تلویزیون تمدن به صورت نمادین تقدیر به عمل آورد.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 128 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:20

شهروندان بغلان سپر انسانی طالبان

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴

شهروندان بغلان سپر انسانی طالبان
مقامات پولیس با اشاره به تداوم درگیری نیروهای امنیتی با طالبان در بازار جوی شیر بغلان میگویند که طالبان در خانه های مسکونی سنگر گرفته و مردم ملکی را سپر قرار می دهند.
به گزارش خبرگزاری آوا، یک افسر پولیس که نخواست نامش فاش شود گفت:از دو روز به این سو جنگ شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان در نزدیکی بازار جوی شیر ادامه دارد اما تاکنون طالبان موفق به گرفتن این بازار نشده است.

او افزود، نیروهای امنیتی  برای از بین بردن تروریستان آمادگی کامل دارد؛ اما به دلیل اینکه طالبان مردم ملکی را سپر قرار داده و در خانه های مردم سنگر گرفته اند، حملات نیروهای امنیتی به کُندی به پیش میرود.

به گفته وی در جریان درگیری ها بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان ۱۳ طالب کشته و تعدادی هم زخمی شدند.
همچنان مقداری زیاد مهمات نیز بدست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

این افسر نظامی علاوه کرد، در این درگیری ها ۷ تن از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده اند.

او گفت فرماندهی ولایت بغلان برای پاکسازی تمام نقاط که در آن طالبان حضور دارد پلان منظم عملیاتی را طرح کرده و در روز های آینده این عملیات راه اندازی خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته مقامات محلی ولایت بغلان نیز اظهار کرده بودند که صبح روز چهارشنبه نیروهای امنیتی کشور توانستند تا پولیس های تحت محاصره طالبان در منطقه سرخ کوتل  را نجات دهند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126524

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

ولدالشیخ احمد:

مذاکرات صلح یمن ادامه دارد

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰

مذاکرات صلح یمن ادامه دارد
اسماعیل ولدالشیخ احمد؛ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: سازمان ملل برای رسیدن به راه‌حل سیاسی و نیز جلوگیری از خسارت‌های بیشتر در یمن، بر اصل انعطاف با طرف‌های یمنی تکیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، وی افزود: جامعه بین‌الملل برای حمایت از یمن آماده است و از شرکت‌کنندگان در مذاکرات انتظارمی‌رود در خلال نشست‌ها و جلسه‌ها «تعاملی سازنده» از خود نشان دهند تا در پرونده سیاسی، امنیتی و نیز مساله مربوط به اسرا و بازداشت‌شدگان پیشرفت‌هایی حاصل شود.

ولدالشیخ ادامه داد:  کار به صورتی پیوسته برای رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و فراگیر ادامه دارد، تصمیم نهایی یمنی-یمنی خواهد بود و پیشرفت به میزان جدیت هیات‌ها بستگی دارد.

خبرگزاری فارس گزارش داد، مذاکرات کویت سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دلیل آنکه توسط هیات ریاض به حالت تعلیق درآمد هیچ پیشرفتی نداشت؛ این مذاکرات از ۲۱ آوریل آغاز شده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126521

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

افراد نفوذی طالبان هشت نیروی پولیس ملی را در زابل تیرباران کردند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷

افراد نفوذی طالبان هشت نیروی پولیس ملی را در زابل تیرباران کردند
مقامات محلی زابل در جنوب کشور می گویند که بامداد امروز پنجشنبه (۳۰ ثور) سه سرباز پولیس ملی هشت تن از همکارانش را در یک پاسگاه امینتی در این ولایت تیر باران کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آوا، این رویداد در منطقه‌ي «زافرخيل» از مربوطات شهر قلات مرکز ولایت زابل صورت گرفته است.
حمله نیروهای مسلح در داخل پولیس ملی و محلی افغانستان به جان همکارانش کار تازه ای نیست بلکه چنین اتفاقات بارها در صفوف نیروهای امنیتی از جمله پولیس ملی رخ داده است.
در تازه ترین مورد بامداد امروز سه نیروی نفوذی طالبان که از دیر زمانی به عنوان سرباز پولیس ملی در جمعی از همکارانش در یک پاسگاه امنیتی در ولایت زابل مصروف خدمت بودند، هشت همکارش را تیرباران کرده و سپس تمام وسایل از جمله سلاح و مهمات را با خود برده اند.
براساس گفته های مقامات محلی در رویداد بامداد امروز در منطقه‌ي زافرخیل شهر قلات چند تن دیگر از نیروهای پولیس زخمی شده اند.
با این حال «قارى يوسف احمدى» سخنگوى طالبان تایید کرده است که هشت نیروهای پولیس ملی توسط افراد نفوذى آنها کشته شده و مهاجمان با استفاده از موتر رنجر پولیس با مقداری سلاح و مهمات خود را به گروه طالبان رسانده اند.
در همین حال مقامات محلی زابل گفته اند در این قسمت بررسی ها را آغاز کرده اند.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126523

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:34

کین، توپ طلای لیگ جزیره را دریافت کرد!

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶

مهاجم تیم تاتنهام با 35 گلی که به ثمر رساند توانست عنوان آقای گل رقابت های لیگ جزیره را دریافت کند.

کین، توپ طلای لیگ جزیره را دریافت کرد!
به گزارش خبرگزاری صدای افغان آوا، هری کین از تیم تاتنهام با 25 گلی که به ثمر رساند بالا تر از سرخیو اگوئرو و جیمی واردی قرار گرفت و آقای گل این رقابت ها شد.

این در حالی است که بعد از تدی شرینگهام که در سال 1992 این عنوان را کسب نموده بود هری کین اولین بازیکن از تیم تاتنهام است که آقای گل رقابت های لیگ جزیره شده است

کین پس از دریافت این جایزه گفت: من در دومین فصل کاملی که به میدان رفتم موفق شدم آقای گل لیگ برتر شوم. سال قبل دوم شدم ولی تمام تلاشم را انجام دادم تا بتوانم توانایی هایم را در گلزنی ثابت کنم. عملکردم در دو فصلی که پشت سر گذاشتم به من غرور می دهد

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126492

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:49

توسط رئیس جمهور

سرپرست جدید شهرداری کابل تعیین شد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰

سرپرست جدید شهرداری کابل تعیین شد
محمد اشرف غنی، رئیس جمهورکشور با صدور حکمی سرپرست جدید شهرداری کابل را تعیین کرد.
به گزارش خبرگزاری آوا، اداره شهرداری کابل از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی توسط سرپرست اداره می شود و در مدت نزدیک به دو سال، رئیس جمهور نتوانسته که شهرداری کابل را از حالت سرپرستی رهایی بخشد.
با این حال رئیس جمهورغنی با صدور حکمی «عبدالله جان حبیب زی» معاون ترانسپورت شهرداری کابل را منحیث سرپرست جدید شهرداری کابل تعیین کرده است.
در حکم رئیس جمهور تاکید شده است که به منظور تنظیم و اداره هرچه بهتر امور، تعیین «عبدالله جان حبیب زی» معاون ترانسپورت شهرداری کابل منحیث سرپرست آن شهرداری، الی تقرر شهردار جدید منظور است.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126484

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:49

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۸

جذب مخالفان مسلح آری؛ دادن امتیاز ممنوع!
زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر پیوستن حزب اسلامی حکمتیار به بدنه حکومت وحدت ملی و طبق خبرها در همین شب و روزهای نزدیک قرار است رهبر این حزب برای دیدار با رئیس جمهور غنی و مهیا کردن مقدمات بازگشت به کابل سفر کند.

چنانکه می دانیم شاخه حکمتیار حزب اسلامی از احزاب ریشه دار و تقریباً کهن مجاهدین است که تاریخ تاسیس و آغاز فعالیت آن به سالهای دور و دراز بر می گردد.

حزب اسلامی یک سازمان سیاسی - نظامی در افغانستان است که در سال ۱۹۷۷ به رهبری گلبدین حکمتیار تاسیس شد و دو سال بعد با انشعاب برخی از اعضای حزب به رهبری یونس خالص، به دو شاخه اصلی تقسیم شد. حزب اصلی به نام حزب اسلامی گلبدین حکمتیار معروف شده و جریان تحت رهبری یونس خالص نیز به حزب اسلامی خالص معروف شد.

حزب اسلامی افغانستان از زمان تأسیس خود با تمام حکومتهایی که در افغانستان به قدرت رسیده‌اند؛ یعنی حکومت محمد داوودخان نخستین رئیس‌جمهور افغانستان، حکومت سوسیالیستی حزب دموکراتیک خلق، دولت مجاهدین به رهبری برهان‌الدین ربانی، حکومت طالبان و دولت حامد کرزی، جنگیده است. البته آنها در اکثر سالهای جنگ مذاکراتی را با دولتهایی که علیه آنها می‌جنگیده‌اند داشته‌اند اما هیچ یک از این مذاکرات در نهایت به پایان جنگ منجر نشده است.

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از قدرتمندترین سازمان‌های مجاهدین افغان در طول جنگ شوروی در افغانستان بود و کمک‌های زیادی را از طریق پاکستان از امریکا و عربستان و دیگر کشورهای مخالف شوروی دریافت می‌کرد. پایگاه اصلی نیروهای حکمتیار در ولایت‌های پشتون‌نشین شرقی بود اما بخش‌هایی از شمال کشور را نیز به تصرف خود درآورده بودند.

با پیروزی مجاهدین و سقوط حکومت کمونیستی افغانستان در بهار سال ۱۳۷۱، نیروهای این حزب بخش‌هایی از شهر کابل را اشغال کردند. شش گروه از هفت گروه اصلی مجاهدین معروف هفت گروه پیشاور برای تشکیل دولت آینده افغانستان با نام دولت اسلامی افغانستان به توافق رسیدند و پست نخست‌وزیری را نیز به گلبدین حکمتیار اختصاص دادند اما حزب اسلامی حکمتیار این توافق را قبول نداشت و کمی بعد پس از به توافق نرسیدن حکمتیار با دیگر گروه‌های افغان در مورد تقسیم قدرت، جنگ داخلی افغانستان آغاز شد. حکمتیار حضور برخی اعضای حکومت گذشته به ویژه جنرال دوستم در دولت جدید را مهمترین دلیلی مخالفت خود با دولت جدید افغانستان اعلام می‌کرد.

جنگ میان نیروهای حکمتیار و نیروهای جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری ربانی و احمدشاه مسعود از مهمترین نبردهای این مقطع تاریخ افغانستان به شمار می‌رود که با بمباران هر روزه کابل همراه بود. حکمتیار در مقطعی حتی با مخالفان قدیمی خود یعنی جنبش ملی اسلامی به رهبری جنرال دوستم و حزب وحدت اسلامی نیز در جنگ علیه دولت ربانی متحد شد.

واقعیت این است که استارت جنگهای خونین داخلی در زمان حاکمیت مجاهدین را حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار رقم زد و از همان زمان تا کنون افغانستان و مردم آن، روی آرامش و امنیت را به خود ندیدند. حال و در یک چنین شرایطی، حزب اسلامی شاخه حکمتیار با آن گذشته که در ذهن تاریخی مردم دارد، تصمیم به پیوستن به بدنه حکومت وحدت ملی گرفته و برای این پیوست، شرایطی هم معین کرده است!

البته شرایط حزب اسلامی آنچنان شرایطی نیست که با موقعیت نه چندان راهبردی کنونی آن در تضاد باشد؛ اما هر چه هست به نظر مردم افغانستان و بسیاری از آگاهان رهبری حزب اسلامی و سایر اعضای آن شایسته چنین شرایطی نیستند؛ چرا این حزب و فعالیتهای غیر مسئولانه و در بسیاری از موارد عملکردهای ظالمانه آن در برابر مردم افغانستان، نه تنها سزاوار هیچ گونه تشویق و تمجیدی نیست؛ بلکه اگر انصاف و عدالتی وجود می داشت، این حزب و رهبری آن به دلیل ارتکاب آن همه جنایت و قساوت علیه مردم و کشور خود شان باید بازخواست شده و مورد نکوهش و محاکمه قرار می گرفت.

اما از سوی دیگر وقتی در کشوری زندگی می کنیم که گروه طالبان با ارتکاب آن همه جرم و جنایت علیه مردم و کشور خویش، باز هم از سوی حکومتهای پیشین و پسین برادر و مخالف سیاسی خوانده می شوند و شب و روز از آنان دعوت می شود تا به بدنه حکومت وحدت ملی بپیوندند، دیگر پیوستن حکمتیار و احیاناً اعطای برخی از امتیازات به او و گروهش نباید خیلی محلی از تعجب واقع شود.

در هر حال، از دید برخی از آگاهان اگر چه حزب اسلامی و رهبری آن در شرایط کنونی حکم مهره سوخته ای را دارند که به درد هیچ یک از طرفهای درگیر در قضیه افغانستان نمی خورد، اما همین مهره های سوخته به دلیل آنکه نسبت می رساند به تیره و تباری که همواره در افغانستان حاکم بوده است و در حال حاضر نیز تب و تاب قبیله گرائی در کشور به اندازه کافی بالا رفته است، تعدادی از حلقات موجود در ارگ و حکومت، پیوستن حزب اسلامی و رهبری آن را به حکومت غنیمت دانسته و از آن به شدت حمایت می کنند!

از سوی دیگر، این اوضاع برای رهبری حزب اسلامی نیز قابل درک است و غنیمت؛ چرا که این حزب و رهبری آن نیز احساس می کند که از همه جا و همه سوی مانده و رانده است و لااقل هنوز آغوشی از قبیله و عشیره گرائی در ارگ به روی آنها گشوده است که آنها می توانند پس از یک عمر آوارگی و دربدری، خود را در آن آغوش بیندازند و همراه با سایر رهبران جهادی و سکولار موجود در پایتخت، باقی مانده ی از ایام عمر خویش را در آرامش و رفاه و آسایش سپری کنند.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:49

توسط نیروهای کشفی پولیس:

۲۶ قاچاقچی مواد مخدر در چند ولایت کشور بازداشت شدند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۵

از نزد بازداشت شده ها به طور مجموعی بیش از ۲۹۰ کیلوگرام هیروئین،۳۰۸ کیلوگرام مورفین، بیش از ۲۰۱۹ کیلوگرام تریاک، بیش از۱۶۱ کیلوگرام چرس ،۲۸۸۰۰ کلدار،۲۰۰ دالرامریکایی، ۱۲ عراده واسطه نقلیه،۱ میل سلاح معه ۵ فیر مرمی و ۲۷ سیت تلفن همراه بدست آمده است.

۲۶ قاچاقچی مواد مخدر در چند ولایت کشور بازداشت شدند
نیروهای پولیس ملی وزارت امور داخله در چند عملیات جداگانه در مربوطات هفت ولایت کشور ۲۶ قاپاقچی مواد مخدر به شمول یک شهروند خارجی را بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاری آوا، این اشخاص در جریان هفت روز گذشته، در پیوند به ۱۵ قضیه در ارتباط به قاچاق مواد مخدر و مسکرات توسط نیرو های کشفی و امنیتی بازداشت شده اند.
براساس معلومات مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه مواد مخدر، اشخاص بازداشته شده جهت تعقیب عدلی و قضائی با دوسیه های نسبتی شان به مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات مواد مخدر فرستاده شده اند.
در میان بازداشت شده ها، ۲ خانم از ولایت قندهار و یک شهروند ایرانی نیز می باشد.
این افراد از مربوطات ولایات تخار، قندهار، ننگرهار، قندوز،کابل، فراه و هرات بازداشت شده اند.
براساس معلومات منبع، از نزد بازداشت شده ها به طور مجموعی بیش از ۲۹۰ کیلوگرام هیروئین،۳۰۸ کیلوگرام مورفین، بیش از ۲۰۱۹ کیلوگرام تریاک، بیش از۱۶۱ کیلوگرام چرس ،۲۸۸۰۰ کلدار،۲۰۰ دالرامریکایی، ۱۲ عراده واسطه نقلیه،۱ میل سلاح معه ۵ فیر مرمی و ۲۷ سیت تلفن همراه بدست آمده است.
گفتنی است در حال حاضر دوسیه های افراد بازداشت شده در مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه علیه مسکرات و مواد مخدر مورد تعقیب عدلی وقضائی قرار دارند.
این درحالیست که در ماه حمل سال جاری در پیوند به ۴۴ قضیه ۵۲ تن از ولایات مختلف کشور بازداشت و با دوسیه های مربوطه شان به مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر فرستاده شده بود.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126493

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:12

پس از سقوط به دست طالبان:

انتقاد نمایندگان از بی‌توجهی حکومت به منطقه سرخ کوتل بغلان

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۳

انتقاد نمایندگان از بی‌توجهی حکومت به منطقه سرخ کوتل بغلان
اعضای مجلس نمایندگان از بی توجهی حکومت به شکستاندن محاصره پاسگاه پولیس در منطقه سرخ کوتل بغلان به شدت انتقاد می‌کنند.
به‌گزارش خبرگزاری آوا، این انتقادها درست در زمانی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکی از سقوط این منطقه به دست طالبان است.
میردادخان نجرابی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که منطقه سرخ کوتل بغلان از شش روز به این سو در محاصره طالبان قرار داشت.
آقای نجرابی افزود: نیروهای امنیتی به این دلیل که از مرکز هدایت نگرفته اند، عکس العملی به این محاصره نشان ندادند.
گزارش های حاکی از آن است که طالبان امروز در یک حمله گروهی منطقه‌ی سرخ کوتل ولایت بغلان همرز با ولایت پروان در شمال کشور را به کنترل خود در آوردند.
طالبان در چند ساحه در منقطه سرخ کوتل ولایت بغلان حمله تهاجمی را انجام دادند که در نتیجه نيروهای امنيتی مجبور به پاسگاه‌های شان شده و در جای دیگر موقعيت اختیار کرده اند.
مسوولان محلی ولایت بغلان در شمال کشور تایید کرده اند که منطقه‌ی سرخ‌كوتل این ولایت به طور کامل به دست طالبان افتاده است.
در همین حال، صالح محمد صالح، عضو مجلس نمایندگان گفت: پولیس از یک هفته به این سو در محاصره قرار دارد و هیچ‌گونه کمک رسانی نمی‌‎شود و این امر بر مورال نیروهای امنیتی تاثیرات منفی به جا می‌گذارد.
آقای صالح خواستار اعمال فشار بر مسوولین امنیتی ولایت بغلان شده بود.
این در حالیست که که نمایندگان هشدار داده بود که اگر حکومت توجهی جدی به سرخ کوتل نکند، به دست طالبان سقوط می‌کند.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126494

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:12

توسط نیروهای پولیس:

کودک انتحاری ۱۲ ساله هنگام فرار در کابل بازداشت شد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۴

وی اعتراف کرده است که ازسوی گروه تروریستی طالبان درمرکزآموزشی تروریستی بنـــــــام (جمعه خانی) درساحه قریه آق تیپه ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز تحت سرپرستی ملا عبدالغفور دروس تروریستی را آموخته است.

کودک انتحاری ۱۲ ساله هنگام فرار در کابل بازداشت شد
وزارت امور داخله از بازداشت یک پسر ۱۲ ساله انتحاری در شهر کابل خبر داد.
به ‌گزارش خبرگزاری آوا، این کودک پس از آن که از انجام حمله انتحاری صرف نظر می‌کند، هنگام فرار توسط پولیس کابل بازداشت می‌شود.
براساس خبرنامه وزارت داخله، این کودک محمد یعقوب فرزند شیرمحمد می‌باشد که به اعتراف خودش، در ولایت قندوز آموزش انتحاری دیده است.
وی اعتراف کرده است که ازسوی گروه تروریستی طالبان درمرکزآموزشی تروریستی بنـــــــام (جمعه خانی) درساحه قریه آق تیپه ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز تحت سرپرستی ملا عبدالغفور دروس تروریستی را آموخته است.
وی بیست روزقبل توظیف می‌شود تا یک عراده واسطه نوع کرولا مملو از مواد انفجاری را در یکی از ساحات مزدحم شهر کابل منفجر کند.
یک تروریست دیگر نیز توظیف شده تا پس از انفجار اولی، خود را به محل تجمع مردم در محل انفجار، انتحار کند.
خبرنامه می افزاید که این کودک قبل از انجام حمله تروریستی در کابل با استفاده از فرصت از نزد امیرنام فرار و قصد رفتن دوباره به ولایت قندوز را می‌کند.
اما ماموران ریاست عمومی استخبارات پولیس این کودک را شناسایی و دستگیر می‌کنند.
وزارت داخله می‌گوید که گروه طالبان بااستفاده از نام مدارس دینی اطفال خورد سال را تحت آموزش تعلیمات تروریستی قرار داده و از آنان در حملات تروریستی و دهشت افگنی استفاده می‌کنند.
این در حالیست که پولیس کابل روز گذشته نیز یک فرد انتحاری را بازداشت کردند که قصد حمله در شفاخانه جمهوریت را داشت.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126500

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:12

سایه سنگین ناامیدی بر پنجمین دور مذاکرات صلح
مجلس سنا با حمایت از آغاز دوباره مذاکرات چهارجانبه صلح، می گوید که برای انجام این مذاکرات باید ضمانت‌های بین‌المللی گرفته شود.

پنجمین دور مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان پس از ماه‌ها تاخیر فردا به میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد برگزاری می‌شود.

فضل‌هادی مسلمیار؛ رئیس مجلس سنا با اشاره به این نشست گفت که مذاکرات صلح باید با درنظرداشت اصول، پیگیری شود.

آقای مسلمیار با اشاره به سیاست دوگانه پاکستان گفت که این‌بار برای ادامه مذاکرات صلح، باید تضمین گرفته شود.

وی با بیان اینکه مجلس سنا از صلح باعزت حمایت می‌کند، از امریکا و چین خواست با اعمال فشار بر پاکستان، این کشور را وادار کند که به تعهدات خود عمل نماید و از سیاست دوگانه دست بردارد.

محمد علم ایزدیار؛ عضو مجلس سنا هم گفت که این مذاکرات در حالی فردا برگزار می‌شود که حکومت تاکنون موقف خود را روشن نکرده است.

زلمی زابلی؛ دیگر عضو مجلس سنا پیشنهاد کرد که روسیه و سازمان ملل نیز در مذاکرات صلح افغانستان سهیم شوند؛ زیرا پاکستان هیچگاه صادق نبوده است.

کارشناسان هم با تاکید بر نگرانی هایی که مردم و نمایندگان آنها در شورای ملی نسبت به احتمال نتیجه بخش نبودن این دوره از مذاکرات دارند، می گویند که به باور آنها، تفاوت چندانی میان این دوره از مذاکرات با آنچه پیش از این در این زمینه انجام شده، به وجود نیامده است.

به باور آگاهان، نه دولت افغانستان، در طول مدت زمان توقف عملی مذاکرات صلح، فشار نیرومندی بر پاکستان، طالبان و دیگر طرف های ذی نفوذ بر این دو مرجع وارد کرده است تا در سایه آن، بتوان امیدوار بود که این بار، مذاکرات صلح، با نتایج عملی و مشخصی همراه خواهد بود و نه تغییری جدی و ملموس در مواضع پیشین امریکا، چین، پاکستان و طالبان در این زمینه به وجود آمده است.

اگرچه شماری از منابع، خبر داده اند که طالبان نیز در پنجمین دور مذاکرات چهارجانبه در اسلام آباد، شرکت خواهند کرد؛ اما تحلیلگران می گویند تا زمانی که این امر، مستقیما و با نشانه های قابل پذیرش، تایید نشود، هیچ اطمینانی در این خصوص، وجود ندارد.

منابع نزدیک به حکومت های افغانستان و پاکستان، بارها در گذشته از آمادگی طالبان برای شرکت در مذاکرات صلح، سخن گفته اند؛ اما در آخرین مرحله، این رهبری طالبان بوده که با انتشار اعلامیه هایی شرکت در هر گونه گفتگوی مستقیم صلح با دولت کابل را رد کرده و هر بار پیش شرط های تازه ای را برای این منظور، مطرح نموده است.

با این حساب، به عقیده آگاهان، این بار نیز تضمینی قوی و مطمئن در این خصوص وجود ندارد؛ مگر آنکه در نشست فردا، نماینده ای باصلاحیت از سوی رهبری طالبان، اعزام گردد.

نگرانی جدی دیگر در خصوص مذاکرات فردا این است که طرف های شرکت کننده در آن، یا نمی خواهند و یا نمی توانند همکاری های مؤثری را در زمینه ایجاد صلح و پایان جنگ و درگیری و خشونت در افغانستان، به عمل آورند.

کشورهایی مانند امریکا و چین که از پایه های ثابت نشست های چهارجانبه محسوب می شوند، با وجود آنکه گفته می شود، از قدرت و امکانات مناسبی برای اعمال فشار یا نفوذ بر طالبان و پاکستان برخوردار اند و می توانند آنها را وادار به پذیرش طرح صلح دولت افغانستان کنند؛ اما عملا هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده و نمی دهند؛ بنابراین، این امر نیز به ناامیدی های سنگینی که بر نشست فردا سایه انداخته، دامن زده و موجب شده است که بسیاری از مردم و ناظران، نسبت به نتایج پنجمین دور نشست های صلح، بدبین و ناامید باشند.

در این میان، طرح شرکت دادن محورهای دیگری مانند روسیه و سازمان ملل متحد در نشست های صلح و همچنین کسب تضمین های قوی و معتبر بین المللی در خصوص تعهد طرف های شرکت کننده در این نشست ها، ایده های خوبی است که می بایست از سوی مراجع دخیل و شریک در این سری نشست ها به ویژه از جانب دولت افغانستان، مورد تاکید و اجرا قرار بگیرد.

در این صورت، امکان نتیجه بخش واقع شدن گفتگوهای صلح، بالا می رود و زمینه های بهتری برای گفتگوهای عملی صلح به وجود خواهد آمد.

یکی دیگر از نگرانی هایی که کماکان وجود دارد، عدم اطلاع رسانی شفاف، بی پرده و مسؤولانه دولت افغانستان در خصوص روند گفتگوهای صلح، موضع رسمی دولت در این زمینه، خواسته های مشخص طرف های شرکت کننده و چشم انداز آینده آن می باشد.

دولت همچنان در سکوت و ابهام، کارش را دنبال می کند و ظاهرا ابتکار عمل در زمینه ادامه یا توقف گفتگوها نیز کاملا در دست پاکستان است نه دستگاه دیپلماسی افغانستان. این مسایل، بدبینی ها و ناامیدی ها در مورد آینده این گفتگوها را دوچندان کرده است.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:19

والی نام نهاد طالبان در ولایت تخار به قتل رسید

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵

والی نام نهاد طالبان در ولایت تخار به قتل رسید
مقام های قول اردوی ۲۰۳ تندر در زون جنوب شرق کشور از قتل والی نام نهاد طالبان در ولایت تخار خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) این مقام ها میگویند والی نام نهاد طالبان روز گذشته در جریان عملیات موسوم به نجات در مربوطات ولایت میدان وردک به قتل رسیده است.

در خبرنامه ‌ای که بخش مطبوعاتی این قول اردو به خبرگزاری آوا ارسال کرده آمده است که بر اثر انداخت توپ دی سی در مربوطات قریه اله سنک ولسوالی چک ولایت میدان وردک ۳ مخالف مسلح کشته شده که از آن جمله قاری محمد امین والی نام نهاد طالبان در ولایت تخار در این جمع شامل می‌باشد.

در خبر نامه گفته شده است که در جریان عملیات موسوم به نجات که از چندی به این طرف در ولایت غزنی و میدان وردک جریان دارد ۳۶ مخالف مسلح دولت در ولسوالی های چک و سید آباد میدان وردک و ولسوالی های زنخان و گیروی ولایت غزنی به قتل رسیده اند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126475

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:19

شورای امنیت ملی، استراتژی مبارزه با عمال نفوذی دشمن را تأیید کرد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۲

شورای امنیت ملی، استراتژی مبارزه با عمال نفوذی دشمن را تأیید کرد
استراتژی مبارزه با عمال نفوذی دشمن از سوی شورای امنیت ملی تأیید و هدایات لازم در جهت تطبیق این استراتژی در سطوح تاکتیکی صادر شد.
به گزارش آوا،جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز در ارگ دایر شد.

در این جلسه، شورای امنیت ملی از حوصله مندی مردم شریف ولایت کابل در برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات دیروز ابراز امتنان کرد و تلاش های نیروهای با درایت امنیتی را در جهت تأمین امنیت مظاهره کنندگان و جلوگیری از بروز تهدیدات و همچنان اقدامات آنها را در مطابقت با قوانین و اصول حاکم بر تظاهرات قابل تمجید و تقدیر دانست.

در ادامه جلسه وزرای بخش دفاعی و امنیتی با ارائه گزارشی از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، قندوز، جوزجان، بغلان، فاریاب و کنر، از شجاعت، درایت و شایستگی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور به نیکی یاد کردند و تلاش های آنها را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند. در این راستا شورای امنیت ملی هدایات لازم را جهت جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی صادر کرد.

سپس شورای امنیت ملی افزایش تلفات ملکی ناشی از حوادث ترافیکی و بی احتیاطی رانندگان شرکت های ترانسپورتی در مسیر شاهراه های کشور را موجب نگرانی دانسته و به وزارت امور داخله هدایت داد تا با شرکت های ترانسپورتی در مورد یادشده صحبت های همه جانبه کرده و مکانیزم واضح و تدابیر ضروری جهت جلوگیری از حوادث ترافیکی را ترتیب و شرکت های یادشده را به تحقق آن مکلف سازند.

در ادامه استراتژی مبارزه با عمال نفوذی دشمن مورد بحث قرار گرفت. جلسه با ابراز امتنان از هیئت مؤظف، بعد از بحث های همه جانبه آن را در پرنسیب مورد تأیید قرار داد و هدایات لازم در جهت تطبیق این استراتژی در سطوح تاکتیکی صادر کرد.

در پایان، شورای امنیت ملی طرح اعمار و توزیع اسکان امتیازی برای نیروهای دفاعی و امنیتی را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و هدایات لازم را به منظور بازبینی طرح یادشده به نهادهای مربوطه صادر کرد.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126476

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:19

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود
 مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن  تهران عصر امروز، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آوا، این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور مسئولان کشوری و لشکری ایران، سفرا کشورهای خارجی و متسابقان بیش از ۷۵ کشور جهان برگزار خواهد شد.
تجلیل از برگزیدگان رشته قرائت و حفظ کل سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.
یادآور می‌شود، رقابت‌های سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ۲۲ تا ۲۷ ماه ثور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
با وجود اینکه قرار است اسامی برگزیدگان این مسابقات در مراسم اختتامیه اعلام شود اما بر اساس گزارش ها، محمدجاوید اکبری نماینده  افغانستان در بخش قرائت پس از نماینده ی ایران میزبان به مقام دوم دست یافته است.
گفته می شود، در رشته حفظ نمایندگان ایران، مصر و استرالیا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در رشته قرائت نیز نماینده ایران رتبه اول را کسب کرده است و نماینده افغانستان و اندونزی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

قابل یادآوری است،  محمدجاوید اکبری در بخش قرائت، محمدعلی افضلی در بخش حفظ بینا و محمدناصر امیری در بخش روشندلان به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت کرده اند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126460

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:14

۲۲۰ دانش آموز دختر در نیمروز مسموم شدند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ ثور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

عکس: آرشیو

عکس: آرشیو

در کمتر از دو هفته این دومین بار است که دانش آموزان دختر در ولایت نیمروز مسموم می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آوا، داکتر "نور احمد شیرزاد" رییس بیمارستان ولایتی شهر زرنج مرکز این ولایت می‌گوید که  صبح امروز ۲۲۰ دانش آموز مکتب "شهید گل مکی" شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز مسموم شدند.
آقای شیرزاد افزود که نتیجه‌ی تحقیقات طبی حاکی از آن است که این دانش‌آموزان دختر بر اثر یک نوع گاز مسموم شدند.
وی گفت که تاکنون نوعیت گاز مشخص نشده است.
در همین حال "عبدالواحد حکمت" رییس معارف ولایت نیمروز ضمن تائید این رویداد می‌گوید که حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در مکتب "گل مکی" شهر زرنج این تعداد دانش آموز مسموم می‌شوند.
وی گفت که این دانش‌آموزان پس از وارد شدن به صنف‌های درسی‌شان مسموم شده‌اند.
او همچنان گفت که بیشتر مسموم شدگان بین ۹ تا ۱۳ سال سن دارند.
رئیس معارف نیمروز همچنان گفت که برخی از دانش‌آموزان صنف‌های ۱۰ تا ۱۲ نیز شامل مسموم شدگان هستند.
حکمت همچنان می‌گوید که تاکنون علت این مسمومیت مشخص نشده اما دانش آموزان احساس نفس‌تنگی، ناتوانی و دل‌پیچه دارند.
در همین حال پلیس نیمروز می‌گوید که تاکنون کسی در پیوند به این رویداد بازداشت نشده اما تحقیقات پلیس جریان دارد.
قابل ذکر است که روز پنجشنبه گذشته نیز شماری از دانش آموزان دختر مسموم شده بودند که یک دانش آموز به دلیل وخیم بودن وضعیتش به ایران منتقل شد.
به دنبال رویداد روز پنج شنبه گذشته پولیس ۳ نفر را در پیوند به آن بازداشت کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 126458

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:14